Чи можна в церкву з місячними: думка священиків

Так вже задумано природою, що щомісяця у жінок настають критичні дні. Вони впливають на самопочуття і спосіб життя, але, крім цього, місячні викликають суперечки про те, чи можна в цей період ходити в церкву? Запитання не таке просте, як здається на перший погляд. З цього приводу існують різні думки, навіть серед священнослужителів.

 

До сих пір єдиної чіткої думки на цей рахунок немає. Спори про жіночу «нечистоті» ведуться століттями. І авторитетні богослови по-різному пояснювали, як дочкам Єви вести себе в дні менструацій.

Сьогодні в різних храмах існують свої правила для відвідування та участі в обрядах жінок, які переживають критичні дні. Зводяться вони до 3 основних варіантів поведінки:

  • Жінкам під час місячних не можна навіть заходити в храм, не кажучи вже про участь у таїнствах.
  • Відвідувати церкву можна, але не можна ставити свічки, пити святу воду, торкатися ікон та інших святинь. Заборонено причащатися і брати участь у таїнствах хрещення, вінчання, єлеопомазання.
  • Не існує жодної заборони на відвідування храму і участь у будь-яких обрядах.
Загрузка...

Витоки заборони

Варто відзначити, що мова йде про християнських традиціях. Але питання про допустимість приходити в «ці дні» турбують тільки православних парафіянок. У західних християнок таких сумнівів не виникає, вони вільно відвідують храми, причащаються, ставлять свічки, доторкаються до ікон.

У російському православ’ї з цим все набагато складніше. Тому наші батюшки так часто чують питання від своїх прихожанок, як же їм бути в дні місячних. Відповіді можуть бути різними.

Ставлення до менструації як до прояву «нечистоти» жіночого тіла відображено ще в старому завіті. Нечистої вважалася та сама жінка, і кожен, хто до неї доторкнеться.

Дивіться також:  Зволожуючі креми для тіла

Витікання крові сприймалося як гріховне знищення зародка нового життя, нагадування про смертність людей. Коли, таким чином, проявлялася зіпсована гріхопадінням Адами і Єви природа людська, слід триматися подалі від божого храму.

Але є й інше тлумачення заборони присутності жінки з місячними в церкві. Справа в тому, що у святому місці не можна проливати кров. А в ті далекі часи у жінок не було надійних засобів гігієни, так що в будь-який момент могла статися неприємність.

Але старозавітні часи давно минули, а на питання парафіянок, чому їм в критичні дні не можна до церкви, так і немає однозначної відповіді.

Думки авторитетних богословів

Ще святий Климент Римський в III столітті писав, що дух святий присутній з віруючими завжди, і жінка не позбавляється його в дні природного очищення. Адже її саме такою створив сам господь, нічого «мерзенного» в цьому немає.

Не можна звинувачувати представниць прекрасної статі в тому, що від них не залежить, а дано природою — про це писав і святий Григорій Двоєслов. Святитель був проти заборони не тільки на відвідування, але і на прийняття святого причастя. Якщо жінка сама, з великої поваги і благоговіння не дерзнет брати участь у цьому таїнстві, тоді інша справа, це гідно похвали. Але, якщо вона захоче причаститися, то звинувачувати її в тому, що вона скоїла гріх, не варто.

Всі, хто в цій суперечці вставав на бік жінок, згадували описану в біблії історію про кровоточивої жінки. Вона посміла доторкнутися до краю одежі Ісуса і відразу зцілилася. І Господь не тільки не розгнівався на болящую, але і підбадьорив її добрими словами.

Дивіться також:  Значення імені Людмила

Саме поняття «ритуальної нечистоти» у новому завіті Ісусом Христом відокремлюється від усього тілесного, не залежного від людини. Природні фізіологічні процеси не можуть бути оскверняющими. Боятися потрібно брудних думок і вчинків і прагнути до чистоти духовної.

Загрузка...

Сучасні погляди церкви

У наш час багато парафіянки дивуються з приводу заборони відвідувати церковні служби, навіть ображаються такого до себе ставлення. Але крапку в цьому питанні не поставлена досі.

Більшість церковнослужителів і богослови вважають, що упереджене ставлення до особливостей жіночого організму є марновірством і пережитком. Але ж є й інша думка. А оскільки в традиціях православ’я в жінці вітається смиренність і слухняність, парафіянки часто просто не знають, кого слухати.

Наприклад, аргумент тих, хто на стороні прекрасної статі, звучить так — церква завжди була і залишається притулком для всіх, кого долають недуги, біди і скорботи. А жінка в критичні дні слабка не тільки фізично, їй важко і в моральному плані. Так навіщо ж ускладнювати її скорботи нехай тимчасовим, але відлученням від зустрічі з господом в його домі?

 

А саме визнання жінки нечистої в такі дні принижує її гідність, перетворюючи у другосортне істота. Протоієрей Костянтин Пархоменко, редактор православного інтернет-порталу «Азбука віри» і викладач Духовної семінарії, повністю на боці жінок. Він упевнений, що людину опоганює тільки досконалий їм гріх, а не природні процеси організму.

Багато служителів церкви вважають заборону на присутність в храмі і участь в обрядах застарілим каноном. Сьогодні у багатьох храмах жінки працюють без оглядки на їх місячний цикл — вони наводять порядок, печуть просфори, продають свічки, ікони, книги в церковній крамниці.

З тим, що жінці під час місячних можна бути присутнім у храмі і молитися, відповідно більшість служителів церкви. А ось з таїнствами справа йде по-іншому. Досі сучасні батюшки проти, щоб жінки причащалися, приймали хрещення і вінчалися під час менструації. Виключення робиться тільки для смертельно хворих і в тому випадку, якщо кровотеча продовжується тривалий період і пов’язано з важким захворюванням.

Дивіться також:  Значення імені Наталя

Проте варто відзначити, що в храмі ніхто не питає парафіянку, що є у неї в даний момент місячні. Можна вільно приходити і брати участь у церковному житті.

Щоб не мучитися питанням, йти чи ні в критичні дні в храм, краще дотримуватись порядків свого приходу. Якщо ваш священик проти відвідувань, то краще почекати і зі спокійною совістю прийти на богослужіння в інший день. Свавілля і бунтарство не властиві православним христианкам, тож отримати дозвіл (або заборону) на те, щоб бути присутнім в храмі в «ці дні», треба у свого духівника.